CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 4, 2009

Meenu Thale Kari


Ayoyo..

Saya kawan (Chandran) mari rumput potong..Sudah kalu..makan punya hal kasi cerita..Dulu hari, semalam punya semalam dia bini masak Ikan Kapla Kari Kari Kepala Ikan...Ayo..dia cerita banyak syok. Belakang, saya terus minta resipi..tanya apa macam mau bikin..Ini Chandran, dia hati dalam banyak baik...Belakang, dia kasi tulis cantik-cantik. Ini jam jugak, saya mau bikin...aamak!!!

Meenu Thale Kari


Sapduvinkingala ithuku munnaale? Ilaiya!? Oiii...savadiyaa irukum....okay, rombe pese virumbile oru pen num & paperaiyum edunge....ethukku? Eppadi kari vaikanumne solle tharepohren... hehehe... nambe mudiyalaiya!!?
Okay..okay..aku tau korang dah naik sengugut migrain baca mende nih..hehe..xper..aku alih bahasa perenggan yg di atas shj..Bunyinya camnih...
Pernah x makan kari kepala ikan? Tak pernah? Oiii...Best tau....okay, aku x mau cakap banyak sediakan kertas dan pen....buat per? Aku nak bagi resipi lah...hehehe...kenapa x percaya!!?

Theraiyaana porutkal

1 mulu meenu thale (soppu meenu / vanehanai meenu)
5 periya vengayam
2 pundu thunddu
1 inci inji
- konjam thalike vendiya porutkal (kadugu, venthayam, jiragam)
- meenu kari thool (Babas / Adabi)
5 vendikai
3 pache molagai
2 takkali
2 kothu karuveppilai elai
- puli thanni konjum
- thenggai paal
- yennai
- uppu

Seiya vendiya murai.

1. Sathiyil yennai uthi soodakiyathum, veddiya venggayam, poondu, inji karuveppilai, thaalika vendiye porutkal, poothu vaasam varum varai thaalikavum.

2. Meenu kari thool poothu yennai vare varaikum kindavum. Apperum naduvile vendiya pache molagarai podavum.

3. Puli thanni vadikati uuthavum thenggai paalum uuthavum.

4. Konjam thevaiyaana alavukku thani uuthavum.

5. Adupu konjam sinnathaa vaikavum. Kari nalla kothikare varaikum wait pannunge.

6. Kothichonne, vendikai, takkali, uppu podarum oru kothi vanthatum eduthuvunge.

Aperum enaku anupirunge......wokey??
Tq Mr Chandran (u r my gud fren..emm).

psst: Jika ada yg teringin(ada ker yg teringin..hehe) menyalin resipi Kari Kepala Ikan aku nih...silakan..FOC.

akujanji: sebarang insiden yg menyebabkan gangguan mental dan kecederaan fizikal akibat dari ketidakpatuhan atau tidak komplian kepada arahan dan langkah-langkah yang telah digariskan oleh pihak yg bertonggeng bertanggungjawab dengan itu maka ditaklikkan sengaja menzalimi diri sendiri....Dengan maksud yg mudah...Do it at your own risk...


Related Posts with Thumbnails